صفحه نخست / تالیفات / فقهی / توضیح المسائل

مكانهائي كه نماز خواندن در آن مستحب است‏


مسئله 926 - در شرع مقدّس اسلام بسيار سفارش شده است، كه نماز را در مسجد بخوانند، و بهتر از همه مسجد الحرام است و بعد از آن مسجد پيغمبر صلّي اللّه عليه و آله و سلّم و بعد از آن مسجد كوفه و بعد از آن مسجد بيت المقدس و بعد از آن مسجد جامع هر شهر و بعد از آن مسجد محلّه و بعد از آن مسجد بازار است.

مسئله 927 - براي زن نماز خواندن در خانه، بلكه هر چه كنارتر، مثل صندوقخانه و اطاق عقب بهتر است. ولي اگر كسي است كه معمولا بيرون مي‏آيد نمازش را هم در مسجد بخواند مانعي ندارد چنانكه اگر براي يادگرفتن احكام شرعي چاره‏اي جز رفتن به مسجد ندارد بايد به مسجد برود و مي تواند آنجا نماز بخواند .

مسئله 928 - نماز در حرم ائمّه عليهم السّلام مستحب بلكه بهتر از مسجد است، و نماز در حرم مطهّر حضرت اميرالمؤمنين عليه السّلام برابر با دويست هزار نماز است.

مسئله 929 - زياد رفتن به مسجد و رفتن در مسجدي كه نمازگزار ندارد، مستحب است و همسايه مسجد اگر عذري نداشته باشد، مكروه است در غير مسجد نماز بخواند.

مسئله 930 - مستحب است انسان با كسي كه از روي بي‏اعتنائي در مسجد حاضر نمي‏شود غذا نخورد و در كارها با او مشورت نكند و همسايه او نشود و از او زن نگيرد و به او زن ندهد. مگر اينكه عذري داشته باشد يا مصلحت اهمّ منظور باشد.





فرم دریافت نظرات

جهت استفتاء با شماره تلفن 02537740913 یک ساعت به ظهر یا مغرب به افق تهران تماس حاصل فرمایید.

istifta atsign ayat-gerami.ir |  info atsign ayat-gerami.ir | ارتباط با ما