صفحه نخست / اخبار

بيانه حضرت آيت الله العظمي گرامي در مورد شهادت شيعيان در عربستان


بسم الله المنتقم و سیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون

پلیس عربستان سعودی در سالروز شهادت پیامبر رحمت، به ‏سوی شیعیان زواّر، که از اطراف کشور سعودی و از نقاط ‏دیگر برای زیارت آمده بودند، بجرم زیارت و دعا و ‏احترام اهلبیت پیامبر علیهم السلام آتش گشوده. تعدادی را شهید و جمعی را ‏مجروح نمودند، عده ای را هم دستگیر نموده برای محاکمه ‏زندانی نمودند، آقایان عبداله المطرود از منطقه ‏سیهات، عبداله الدرویش از قطیف، مرتضی الاویش 25 ‏ساله از دمامه، عبداله المومن – دانش آموز پانزده ‏ساله – را به زندان افکندند.

 پیامبر اکرم از این ‏حکومت جبّار که بقدرت سر نیزه بر مردم مسلط شده است ‏بیزار است. تمام فرق اسلامی از وهابیّت حاکم بر ‏عربستان بیزارند، هیچیک از فقهای فرق اسلامی افکار ‏این فرقه منحرفه را قبول ندارند. مدیریت مکه و ‏مدینه باید یک مدیریت اسلامی و رحمت باشد، نه مدیریت ‏طپانچه و سرنیزه. دستور خداوند برای آماده کردن ‏زیارت زائران ، به ابراهیم خلیل و اسماعیل صادر شده ‏است، باید فرزندان اسماعیل، سادات شریف، بر این امّ ‏القری حکومت کنند، و یا لا اقل تحت نظارت یک حکومت ‏متشکل از شورای فرق اسلامی اداره شود.

 حکومت زور و ‏قدرت نه شرعی است و نه طبق قوانین مدرن حکومتی ‏جهان. امید است روسای حکومت سعودی پیش از آنکه با ‏دست قدرت الهی – هر چند از آستین اختلافات درونی ‏خودشان بیرون آمده باشد- ذلیل و نابود شوند بخود ‏آیند و از ظلم و تعدی دست بردارند و خاطره جنایتشان ‏در روزهای اولیه حکومتشان در مکه و طائف، و عراق ‏بخصوص کربلای معّلی را تجدید ننمایند که «ان ربک ‏لبالمرصاد»‏

قم – محمد عی گرامی

آخر صفر 1430‏





فرم دریافت نظرات

جهت استفتاء با شماره تلفن 02537740913 یک ساعت به ظهر یا مغرب به افق تهران تماس حاصل فرمایید.

istifta atsign ayat-gerami.ir |  info atsign ayat-gerami.ir | ارتباط با ما