صفحه نخست / اخبار

آیت الله العظمی گرامی:

بحث های مربوط به امام زمان(عج) باید علمی و فلسفی دنبال شود


آیت الله محمد علی گرامی، از استادان برجسته حوزه علمیه بر لزوم طرح مباحث مهدوی با رویکرد علمی و فلسفی تاکید کرد.

به گزارش آینده روشن، در دیدار اعضای مرکز تخصصی مهدویت با حضرت آیت الله العظمی گرامی، ایشان با بیان این که کار کردن در عرصه مهدویت و معارف امام عصر(عج) ارزشمند است، گفت: کار کردن در این حوزه افتخاری ارزشمند است و باید در این مسیر هوشیار بود.

ایشان افزودند: هیچ مکتبی همچون شیعه ارتباط مستمر و دایمی با منشا فیض و آسمان ندارد، زیرا مکاتب و حتی ادیان دیگر رابطه فیضی با خداوند در حال حاضر ندارند.

ایشان خاطرنشان کردند: تورات و انجیل روی هم رفته 600 مساله علمی و فقهی ندارند در حالی که ما در مکتب نورانی اسلام به برکت اهل بیت(ع) تنها در موضوع نماز هفت هزار مساله فقهی داریم.

ایشان گفتند: ما باید از این فرصت بزرگ یعنی رابطه با امام زمان(عج) بیشترین استفاده را ببریم، زیرا هر فیضی که از سوی خداوند به زمین و زمان نازل می شود به برکت و واسطه حضرت است.

ایشان با اشاره به حوزه های فرهنگی مربوط به مهدویت اظهارداشتند: با وجود این همه منابع و براهین علمی و فلسفی معلوم نیست چرا این همه سال این موضوع را در موضوعات ماوراءالطبیعی و استثنایی و غیبی مطرح می کنیم و از اصل غافلیم.

ایشان عنوان کردند: امام زمان(عج) را باید با براهین علمی و فلسفی به دنیا شناساند و نه با خواب و رویا، زیرا این گونه بحث ها زمینه های خوبی را برای سوءاستفاده چی ها مهیا می کند.

ایشان ادامه دادند: این گونه بحث ها دروغگویی را برای جلب توجه همگانی رواج می دهد و باعث می شود که اندیشه های ناب و علمی شیعه را با همین معیارها بسنجند.

ایشان گفتند: متاسفانه بسیاری از خودمانی های ما هم به این گونه بحث ها دامن می زنند بسیاری از بزرگان ما قطعا ارتباطاتی با حضرت داشته اند ولی هرگز در زمان حیاتشان بیان نکرده اند.

ایشان تصریح کردند: افرادی که اهل دکانداری و ریا و جلب توجه هستند به این بحت ها بیش از همه می پردازند، متاسفانه در حال حاضر غیبگویی هم از سوی برخی ها دیده می شود که این هم زمینه های انحراف را در جامعه فراهم می کند.

ایشان اظهار داشتند: مطمئنا وجود و حیات ما به وجود حضرت وابسته است و به طور قطع آدم شدن بدون ارتباط با امام زمان(عج) امکان پذیر نیست.

در ابتدای این دیدار مدیر مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به فعالیت های این مرکز گفت: با تمام این تلاش ها تصور می شود که باید کار اساسی از سوی مرجعیت و بزرگان حوزه دنبال شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی گفت: اگر شما و سایر بزرگان حوزه و مراجع اقدام به راه اندازی دروس مربوط به مهدویت در این مرکز بزرگ علمی جهان تشیع نمایند مطمئنا جریان بحث های متعدد در این عرصه در میان طلاب شکل تازه ای به خود می گیرد.
آینده روشن





فرم دریافت نظرات

جهت استفتاء با شماره تلفن 02537740913 یک ساعت به ظهر یا مغرب به افق تهران تماس حاصل فرمایید.

istifta atsign ayat-gerami.ir |  info atsign ayat-gerami.ir | ارتباط با ما