صفحه نخست / پاسخ استفائات

حديث رفع قلم


بسمه تعالي
محضر مبارک حضرت آيت الله گرامي (دام ظله).
 سلام من الله عليکم و رحمته و برکاته
استفتايي به اين شرح تقديم مي گردد؛
 چند سالي است که در نهم ربيع الاول، تحت عنوان تاجگذاري صاحب‌الزمان(عجل الله تعالي فرجه الشريف) و يا به نام بي‌بي دوعالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله عليها) جلساتي غالبا توسط بانوان برگزار مي شود و در قالب و پوشش جشن، مطالبي عنوان مي شود که از ساحت و مکتب سراسر ادب و تقواي اهل بيت پيامبر اسلام(عليهم السلام) دور و بعيد است. متأسفانه به آن آب و رنگ قداست هم مي زنند و بعضي ادعا مي کنند که از آن حاجت مي گيرند و بعضي مي گويند که خواب‌نما شده اند و امثال ذلک. ضمنا بعضي از باصطلاح خانم درسي‌ها....، بي خبر از دين، فقط با ذکر خرافات و مطالب ناقص و نادرست و گاه با خواندن شعر و نواختن دف و ترنم به آوازه خوانندگان زن، مجالس تفريح و در ظاهر درس ديني برگزار مي کنند و مردم عامي کم اطلاع که تعدادشان هم کم نيست، باعث رونق اين گونه محافل مي شوند. حال از حضرت عالي استدعا دارم، حکم شرکت مؤمنين و مؤمنات در اين جلسات و مشارکت در بخش‌هاي سخيف آن را بيان فرماييد تا اين بهانه عظيم که عليه شيعه به دست خونريز استکبار جهاني و به خصوص وهابيت داده شده، ان شا‌الله برطرف گردد.

از آنجایی که بنده  در صدد چاپ کتابی در آینده در مورد «جلوگیری از انحراف در مسائل نهم ربیع هستم» تقاضا دارم به این استفتاء و چند استفتائی که در آینده از حضرت عالی می کنم شخصاً با مهر دفتر حضرت عالی پاسخ دهید.(البته از دیگر مراجع عظام نیز همین مسائل استفتاء شده است و پاسخ داده اند).
با تشکر
 طلبه حوزه علميه قم
در پناه آقا صاحب الزمان(ارواحناه فداه)


پاسخ حضرت آيت الله العظمي گرامي:

بسمه تعالي
حديث رفع قلم كه در بحار آمده صرف نظر از اشكال سندي آن، منظور كارهاي سبك است نه حرام! به تعبير حديث هم خطايا است نه ذنوب.

خصوصا اينكه يك حديث با اين وضع سند، هرگز در برابر اينهمه آيات و روايات محرمات، مقاومت ندارد.




فرم دریافت نظرات

جهت استفتاء با شماره تلفن 02537740913 یک ساعت به ظهر یا مغرب به افق تهران تماس حاصل فرمایید.

istifta atsign ayat-gerami.ir |  info atsign ayat-gerami.ir | ارتباط با ما