صفحه نخست / پرسش و پاسخ

رفتار با غير مسلمان


با سلام

اگر کسی مسلمان زاده باشد حتی سید و سادات اما در سنی که می باید دین خودرا بر گزیند پس از تحقیق و تفحص بسیار مسیحیت یا یکی ازدیگر مذاهب اهل کتاب را انتخاب میکند  یعنی پس از بلوغ اسلام را اختيار نكرده حکم او در خصوص حقوق اجتماعی چیست ؟ البته به عمل خود واقف بوده و عواقب آن را پذیرفته است، حال او با زوجه ای چون خود ازدواج کرده با همان شرایط فوق الذکر و صاحب فرزند شده اند حکم فرزند ایشان چبست ؟ و از چه حقوق اجتماعی ای بر خوردار می شود؟ نوه ایشان نیز از چنین ازدواجی می آید و این گروه و عده به همین منوال شکل میگیرند و جمعیتی به شمار میایند و همگی خود را مسیحی دانسته و به آنطور نیز تعلیم یافته اند چه حقوقی در جامعه اسلامی بر ایشان غائل هستید؟و در تحصیل ازدواج شغل انجام مناسک  دینی و . . . خود چطور؟برای مثال حکم آن عده ازمسیحیان اسپانیا که از اجداد مسلمان اندلسی هستند اما امروزه دیگر به دین اجدادی خود نیستند چیست؟امروز حکم رییس جمهور وقت آمریکا آقای باراک حسین اوباما که از پدری مسلمان بدنیا آمده ولی خود را مسیحی میداند چیست ؟
ومسلمانان می باید چه برخوردی با او داشته باشند؟از نظرشرعی چه حکمی دارد؟تغییر نام برای چنین افرادی چگونه است ؟ مثلا بجای اسامی که پدران شان برایشان گذاشته اند میخواهند نام شاگردان و یا سایر اسامی کتاب مقدسی دیگر را برای خود و فرزندانشان برگزینند ، چطور؟ باتشکر
-----------------------------------
پاسخ حضرت آيت الله العظمي گرامي
بسمه تعالي
بهر حال اگر شهادتين(لا اله الا الله، محمد رسول الله) را معتقد نيستند، كافر مي‌باشند ولي اگر با كشور اسلامي قرار صلح دارند بايد با احترام با آنها عمل شود، در كشور اسلام هم كه زندگي مي‌كنند و شناسنامه ايراني (مثلا) دارند در برابر ماليات كه مي‌دهند. دولت حافظ آنهاست.
   جمعه 1 آبان 1388




فرم دریافت نظرات

جهت استفتاء با شماره تلفن 02537740913 یک ساعت به ظهر یا مغرب به افق تهران تماس حاصل فرمایید.

istifta atsign ayat-gerami.ir |  info atsign ayat-gerami.ir | ارتباط با ما