صفحه نخست / پرسش و پاسخ

آموزش طب مکمل و جایگزین



بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
اینجانب یک محقق و مدرس در زمینه مباحثی از طب مکمل و جایگزین هستم که توسط سازمان بهداشت جهانی با همین عنوان مکمل و جایگزین پزشکی تایید شده است و دانشگاه های بزرگ بین المللی در سراسر جهان به تدریس این علوم می پردازند. از جمله درمان های طب مکمل و جایگزین می توان به طب انرژِی و شاخه های مختلف آن همچون ریکی و پولاریتی تراپی و پرانیک هیلینگ اشاره کرد که هیچ یک از آن ها یک مکتب و یا یک طریقت محسوب نمیشوند و تنها شامل تکنیک هایی برای سلامتی جسم و روان انسان ها به شمار میروند.
1.با توجه به عدم وجود این رشته ها در مراکز دانشگاهی و علمی ایران و گسترش روز افزون این علوم در خارج از کشور علاقمندان و یا متخصصین این امر برای اخذ دانش و یا ارائه دانش خود چه باید انجام دهند؟!
 
2.با توجه به اثبات علمي روشهاي درمان از طريق انرژي به صورتي كه در سازمان بهداشت جهاني و دانشگاههاي معتبر دنيا نيز بر اثرات تكنيكهایی همچون ريكي تاييده فني گذاشته شده و در اين بين بعضي افراد فاقد صلاحيت فني از بي توجهي مسئولين سواستفاده مي نمايند و دولت نيز هيچگونه حمايتي از ارائه قانوني اين خدمات توسط متخصصين و اساتيد اين علوم در كشور علي رغم پتانسيل بالاي آن نمي نمايد حكم متخصصين واقعي اين امر در ارئه خدمات آموزشي در جهت افزايش آرامش ذهني افراد چيست؟

با تشكر
----------------------------------------------
پاسخ حضرت آيت الله العظمي گرامي
بسمه تعالي
اينجانب هم اهميت اين رشته را مكمل را شنيده و تا حدودي درك كرده‌ام بايد از طريقي براي خدمت به همنوع استفاده نمود الان هم از برخي مكمل‌ها استفاده مي‌شود، نمي‌دانم تا چه حد تخصص دارند.
 
   سه شنبه 19 آبان 1388





فرم دریافت نظرات

جهت استفتاء با شماره تلفن 02537740913 یک ساعت به ظهر یا مغرب به افق تهران تماس حاصل فرمایید.

istifta atsign ayat-gerami.ir |  info atsign ayat-gerami.ir | ارتباط با ما