صفحه نخست / پاسخ استفائات

بهائیت دین الهی نیست ...


بسم الله الرحمن الرحيم

  محضر مبارک حضرت آيت‌الله العظمي گرامي

با سلام ، توقیراً در خصوص مسائل ذیل فتوای شرعی خود را مبذول فرمایید :

 موضوع : احکام مرتبط با فرقه ضاله بهائیت

1 ) ابتدائاً اطفال بهائی : الف ) اطفال مسلمان که در مراکز علمی _ آموزشی _ تفریحی _ هنری با اطفال بالغ _ نابالغ بهائی در ارتباطند و لاجرم با آنها در فعالیتهای علمی _ آموزشی _ تفریحی _ هنری مشارکت می نمایند چه حکمی دارد ؟ ب ) آیا در ارتباط اطفال مسلمان با اطفال بهائی رعایت احکام اسلامی از قبیل طهارت و نجاست الزامی است ؟ 2 ) دوم گروههای بهائی که در خانواده های بهائی متولد شده اند و در بین مسلمین زندگی می کنند : الف ) مراوده تجاری و یا معاشرت اجتماعی ( مانند مراجعه به طبیب و یا وکیل دادگستری ) با آنان چه حکمی دارد ؟ ب ) در صورتی که فرد بهائی به بیان اعتقادات خود در مواجهه با شخص مسلمان بپردازد ، اقدام ایشان ، اقدامی علیه نظام اسلامی و یا تبلیغ علیه نظام محسوب می گردد ، و اصلاً در خصوص چنین مواردی در دین اسلام چه حکمی ساری و جاری است ؟ ج ) در دین اسلام احترام به سادات سفارش شده است و حتی فتاوی معتبری نیز مبنی بر این موضوع وجود دارد ، آیا احترام به مسلمانِ سید یکسان با احترام به بهائی که می گوید سید است می باشد ؟ 3 ) سوم رؤسا و مسئولین جامعه بهائی : افرادی از بین بهائیان هستند که به رتق و فتق امور و احوال شخصیه بهائیان می پردازند و تقویت آنان را بر عهده دارند ، و آنگونه که شنیده ایم مرکز جهانی بهائیان واقع در شهر حیفاء در سرزمینهای اشغالی قرار دارد که از حدود 170 سال پیش ( یعنی حدود 100 سال قبل از پیدایش رژیم جعلی اسرائیل ) به این قسمت متوجه شده اند ، حالیه در این خصوص نیز ، برخی از افراد اقدامات این گروه را بدین ترتیب ، موجب تضعیف اسلام می دانند ؛ لذا با وجود چنین تشریحی : الف ) آیا اصلاً چنین اعمالی ، تضعیف اسلام و مسلمین محسوب می گردد یا خیر ؟ ب ) آیا به صِرف اینکه مرکز جهانی این افراد در سرزمینهای اشغالی قرار دارد و آنان با مرکز جهانی خود در ارتباطند ، این افراد ، از دیدگاه اسلامی جاسوس و یا محارب تلقی می گردند یا خیر ؟ و اصلاً چه حکمی سزاوار اینان می باشد ؟ ج ) از آنجاییکه در نظر عموم فقها " محاربه " از ریشه " حرب " بوده و یکی از شروط لازم آن را " حمل سلاح " دانسته اند ، و نیز معتقدند که شرطِ حمل سلاح در ادامه آیه مبارکه " یسعون فی الارض فساداً " در خصوص محاربه ، شرطی اضافی بر این لفظ برای اجرای حکم محاربه می باشد و آن هم اینست که اِفساد ، عمد و گستردگی را جهت اجرای حکم حد مزبور می طلبد و در صورت احراز تمامی این قیود بصورتِ مورد به مورد و نیز بذل توجه به اینکه در خصوص اعمال حدود شرعیه زمانی که در تطبیق عنوان و اعمال فرد با حکم آن قضیه دچار شک یا شبهه یا تردید شویم مطابق قاعده معروف " تدرء الحدود بالشبهات " در اجرای حکم حد بایستی توقف نماییم ، آیا در خصوص افراد اخیرالذکر ( مسئولین جامعه بهائی ) اجرای حکم حد محاربه و یا افساد فی الارض را جایز می دانید یا خیر ؟

باسمه تعالی

1-    بهائیت دین الهی نیست و مسلمان و حتی یهودی و مسیحی و زرتشتی نیستند و اهل ذمه هم حساب نمی شوند.

2-    وقتی شناسنامه دولت اسلامی را دارند به عنوان معاهد تحت سرپرستی حکومت اسلامی هستند.

3-    اگر کاری خلاف نظام انجام ندهند مشکلی ندارند.

4-    تبلیغی نباید برای دین خود انجام دهند.

5-    محارب اسلحه می خواهد لیکن افساد و تبلیغ علیه نظام هم ممنوع است.

6-    نجس هستند و باید پس از تماس با رطوبت دست خود را تطهیرکنند.

7-    این سختی ها که طبق قواعد فقهیه می باشد برای این است که حاضر به گفتگو شوند تا از عذاب جهنم الهی در امان باشند.

8-    اسرائیل مسلما محارب و عدو می باشد و هر گونه کمک به او محاربه با اسلام است هر چند کمک پشت جبهه باشد.

والسلام                   

   جمعه 15 مرداد 1389




فرم دریافت نظرات

جهت استفتاء با شماره تلفن 02537740913 یک ساعت به ظهر یا مغرب به افق تهران تماس حاصل فرمایید.

istifta atsign ayat-gerami.ir |  info atsign ayat-gerami.ir | ارتباط با ما