صفحه نخست / اخبار

پيام حضرت‌ آيت الله العظمي گرامي در رابطه با حرمت‌شكنان روز عاشورا


در پي رخ‌داد اخير جمعي از مقلدين و ارادتمندان معظم له در پي نامه‌اي نظر ايشان را در مورد حركت حرمت‌شكنانه برخي آشوبگر در روز عاشورا را خواستار شدند. در اين نامه چنين آمده است:


 

بسمه تعالي

محضر مبارك مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي گرامي (دامت بركاته)
بعد از سلام، همانطوريكه مستحضريد در روز عاشوراي حسيني كه قلوب آزادگان و شيعيان آكنده از غم و اندوه بود و عموم مردم در عزاي آن سرور آزادگان در مساجد و تكايا و هيئات به سوگ نشسته بودند، جمعي از نهيليستها و آشوبگران با حمله به سوگوارانِ حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و نمازگزاران ظهر عاشوراء و تخريب اموال مسلمين و توهين به نظام مقدس جمهوري اسلامي، حرمت عاشوراي حسيني را شكستند و اندوه شيعيان را مضاعف نمودند، استدعا مي‌شود نظر مبارك را اعلان نموده تا رهنمودي براي مقلدين و ارادتمندان باشد.
جمعي از مقلدين و ارادتمندان


حضرت آيت الله العظمي گرامي در پاسخ به اين نامه چنين فرمودند:

بسمه تعالي

نام مقدس حضرت سيدالشهداء در روان شيعيان عموماً و عموم ملّت ايران با شير اندرون و با جان به در شود. توهين هركس و هر گروه به هرگونه شعائر حسيني، كندن گور خود مي‌باشد كه با تعقّل به هيچ وجه جور درنمي‌آيد، اين آشوبگران و توهين كنندگان عاشوراي حسيني حتماً در حالت هوشياري نبوده‌اند، قدرتهاي خارجي حمايت كنندۀ آنها با همه ادعاء روانشناسي ملل و جوامع، هنوز نتوانسته‌اند حقيقت مذهب و اعتقاد ديني را بخوبي تحليل كنند، بخصوص عشق ملّت ايران نسبت به اهل بيت عصمت و طهارات (ع) و روحانيت را.
از زمان شكست انگليس در برابر ميرزاي شيرازي همواره اين قدرتها با ترفندهاي مختلف در پي تضعيف روحانيت بوده‌اند ليكن هيچگاه موفقيت چنداني كسب نكرده‌اند؛ اينك هم مطمئن باشيد اينگونه حركتهاي مذبوحانه نمي‌تواند اعتقادات عميق ملي و مذهبي را سست نمايد، ليكن بايد همه آحاد ملّت تواصي به حق و تواصي به صبر كنند كه با پايمردي و استقامت همه نقشه‌هاي دشمنان خنثي خواهد شد. وَالْعَصْرِ  1 إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ 2 إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ 3

قم محمد علي گرامي قمي
8
دي 1388

 


   پنج‌شنبه 10 دی 1388




فرم دریافت نظرات

جهت استفتاء با شماره تلفن 02537740913 یک ساعت به ظهر یا مغرب به افق تهران تماس حاصل فرمایید.

istifta atsign ayat-gerami.ir |  info atsign ayat-gerami.ir | ارتباط با ما